Är medierna rustade för lågkonjunkturen?

Den 25 oktober arrangerade vi ett webbinarium där Tobias Lindberg, forskare vid Nordicom, presenterade rapporten Medieekonomi 2023. Vår generaldirektör Jan-Olof Lind inledde webbinariet.

Medverkande 

  • Jan-Olof Lind, generaldirektör Myndigheten för press radio och tv
  • Tobias Lindberg, forskare vid Nordicom, Göteborgs universitet

Ladda ner Medieekonomi 2023

Medieekonomi 2023.pdf

Medieekonomi 2023 - tabellsammanstallning.pdf

Om rapporten 

Medieekonomi är en årlig rapport som ingår i MPRT:s rapportserie om medieutveckling. I rapporten Medieekonomi förklaras de samband som finns mellan konjunkturen, reklammarknaden, mediekonsumtionen och de svenska medieföretagens ekonomi. Rapporten tas fram i samverkan med Nordicom vid Göteborgs universitet och för analysen står Tobias Lindberg, medieforskare och Ulrika Facht, medieanalytiker.