Är medierna rustade för lågkonjunkturen?
Den 25 oktober arrangerade vi ett webbinarium där Tobias Lindberg, forskare vid Nordicom, presenterade rapporten Medieekonomi 2023. Vår generaldirektör Jan-Olof Lind inledde webbinariet.
Medverkande
- Jan-Olof Lind, generaldirektör Myndigheten för press radio och tv
- Tobias Lindberg, forskare vid Nordicom, Göteborgs universitet
Ladda ner Medieekonomi 2023
Medieekonomi 2023 - tabellsammanstallning.pdf
Om rapporten
Medieekonomi är en årlig rapport som ingår i MPRT:s rapportserie om medieutveckling. I rapporten Medieekonomi förklaras de samband som finns mellan konjunkturen, reklammarknaden, mediekonsumtionen och de svenska medieföretagens ekonomi. Rapporten tas fram i samverkan med Nordicom vid Göteborgs universitet och för analysen står Tobias Lindberg, medieforskare och Ulrika Facht, medieanalytiker.