Arbeta hos oss

Vi är ett 30-tal medarbetare som arbetar i ljusa och moderna lokaler i Globen City.

Vi har flexibel arbetstid, ersätter vissa kostnader för friskvård och har företagshälsovård genom Previa. Som statligt anställd erbjuds du också goda semester- och föräldraledighetsvillkor.

Läs mer om hantering av personuppgifter vid ansökan om arbete hos oss

Lediga tjänster

Nu söker vi två stycken handläggare till ansökningsenheten

Som handläggare på ansökningsenheten arbetar du i en stimulerande miljö med goda förutsättningar för lärande. Du bereder ärenden om bl.a. medie- och presstöd, arbetar med att utfärda utgivningsbevis samt sändningstillstånd, du skriver förslag till beslut och är föredragande av ärenden såväl internt som vid nämndsammanträden. Anställningen görs med placering vid ansökningsenheten men kan även komma att omfatta arbete på myndighetens övriga enheter. 

Vi söker dig som har en akademisk examen inom juridik, statsvetenskap eller motsvarande. Du är intresserad av vad som händer i samhället och har ett särskilt intresse för mediefrågor.

Läs mer om tjänsten och hur du ansöker på Experis.

Mail
LinkedIn
Senast uppdaterad 2018-12-11